La importància dels importants

Conversa distesa amb Joan Badia durant unes jornades a la Universitat de Girona, que van ser organitzades pels grups de Psicologia GROC i Bitàcola. El responsable de la Formació Permanent del departament d'Educació és un dels pesos pesants a la conselleria i un dels homes forts d'ERC. Però aquest departament és ja a mans del PSC i semblava que ERC no se'l deixaria perdre: els republicans tenien com a objectiu Cultura i Educació, però a darrera hora no es van confirmar les previsions. Joan Badia, per tant, quedarà ara en segona línia tot i ser un home de referència en el sector.

Els qui el coneixen destaquen la seva intel·ligència, però fa tres anys que es troba en uns altres paràmetres, els polítics, i aquí ja no compte tant la professionalitat sinó saber posicionar-se i tenir tant la mà dreta com l'esquerra per subsistir. Ell no m'ho confirma però suposo que aquests darrers mesos, amb la crisi del tripartit, deu haver estat com navegar contra corrent. Ara comença una nova etapa i abans no es nomeni el conseller o consellera fem broma sobre el seu nou cap i el seu futur. "Potser em faran fora", m'avisa amb to burlesc. Ell està tranquil, com espectant, com si sabés que toca posar-se a treballar per l'Entesa i esperar no haver de treure el paraigües.

Després de tanta paràl·lisi per culpa del desgovern, si ara els que d'això en saben poden treballar amb confiança, sense prejudicis de quotes de l'Entesa i envoltar-se de bons i bones professionals sense carnet polític segur que el departament hi guanyarà, el país també i els alumnes... sens cap mena de dubte.

Música / Iris # Goo Goo Dolls

2 comentaris:

Anònim ha dit...

En Joan Badia fa anys que treballa per l'ensenyament, i si el deixen, farà feina, segur. Sobretot perquè els nostre alumnes tenen necessitat de persones que pensin en ells i no en la cadira, com ell. L'Entesa ha dit que les polítiques socials són prioritàries, doncs que es noti en els nomenaments de responsables, que el carnet no és cap prova de fiabilitat.

Anònim ha dit...

¿ ... ? ...