He rebut uns quants correus on m'han criticat per l'escrit d'ahir i no m'ho esperava. Vaig fer una interpretació de la festa de Sant Jordi parlant de la quantitat de llibres prefabricats per a la Diada i no era per desprestigiar-los sinó per recordar que entre tanta maquinària oportunista també hi ha autors que mereixen la pena i que poden ser comprats avui o demà. O d'aquí un més. M'hen alegro de l'èxit de Ruiz Zafón i de molts altres autors i autores que han aprofitat Sant Jordi per vendre més. Feia un dia esplèndit i si la gent té ganes de sortir, remenar i comprar... doncs millor per a la literatura catalana. De fet, de roses tampoc se'n compren tantes durant l'any i és per la Diada que una simple flor pot arribar als 20 euros. Per tant, m'hen alegro dels qui tenen la sort d'escriure llibres i, a més, vendre'ls en un país petit i amb una llengua que resisteix.

Música / All The Way # Frank Sinatra & Celine Dione

PD: Bona descoberta: Joan Puigcercós i Anna Simó a Twitter. Els microblocs ja són imparables, com la xarxa social a Internet Facebook.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Què poden dir Puigcercós i la Simó a Twitter?

Anònim ha dit...

Estic d'acord amb el teu post d'ahir. És més: aquí teniu molta culpa vosaltres els periodistes que us deixen entabanar de les promocions de les editorials. El Safón no seria tal si no tingués un assetjament editorial cap als mitjans de comunicació com està tinguent.
Aquí actua l'"efecte borrego": No se quin llibre regalar, però com que tothom comprarà en Safón jo també el compraré.
Repeteixo, molta culpa la teniu vosaltres, els periodistes.
I una altra cosa: si ets amic d'un llibreter ho tens tot guanyat noi. Et posa a l'aparador i a les parades de llibres a primera fila.
En Fonalleras, en Pep Prieto ... no cal que pateixein que l'amic Guillem ja els posa a primera fila per que les seves obres siguin ben vistes.
Jo com cada any, compro a la llibreria de la Generalitat. Que n'aprenguin els borregos.

Jesús M. Tibau ha dit...

No se li ha de retraure res a qui aprofita les ocasions per a intentar vendre més llibres, tot i que s'ha de fer el possible perquè no es perdi l'ànima d'aquesta festa, que no crec que estigui en perill.
Si Ruiz Zafon ven molts llibres, millor per a ell, jo me n'alegro i em fa certa enveja. Tant de bo, els beneficis editorials d'aquests supervendeds serveixin també per a promocionar a joves talents.