El mèrit de la marca Costa Brava



La marca Costa Brava compleix cent anys i arriba el moment de celebrar-ho i d'evocar records d'una de les regions amb més encant turístic d'Europa. És un gran mèrit la trajectòria que ha aconseguit aquesta distinció, ja que ha servit per classificar una zona de la Mediterrània que ha atret gairebé tot el continent. D'una expressió periodística del polifacètic Ferran Agulló a convertir-se en un paradís de descans i plaers. És evident que durant aquest centenari el territori de Blanes fins a Portbou ha canviat molt la seva fisonomia i s'ha transformat en un punt de referència més comercial. A aquest canvi també cal atribuir-hi un abans i un després de la dictadura franquista i la progressió de Catalunya. Econòmicament, ens hem apropat molt més a Europa i això ha significat que hem deixat de ser una zona assequible per als turistes que venien de l'estranger.

Ara que ja sabem que la marca Costa Brava distingueix la nostra terra és moment també d'agrair a tots aquells empordanesos que en el seu moment, especialment quan no eren temps fàcils, van creure en aquest indret per demostrar que Catalunya també mereixia una oportunitat. Evidentment que eren altres èpoques i les relacions no eren tan comercials però la il·lusió de compartir preferències amb la resta d’Europa a través dels encants de diferents poblets mariners era més rendible que parlar de Girona i Catalunya. I encara que el nostre territori no estigui prou vertebrat amb els Pirineus i mereixi més inversions en infraestructures la Costa Brava ens ha servit de marca de prestigi. I això, en els temps que corren, no té preu. D'aquí el respecte i l'admiració.

Música / Need U Bad # Jazmine Sullivan

PD: Article a El País sobre Facebook. Una visió més sobre la gran xarxa social de moda.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

L'article d'EL PAÍS posa les coses en el seu lloc. Internet genera sorpreses com aquestes.

Unknown ha dit...

Eduard la marca Costa Brava està anys llum d'altres marques catalanes que amb això de no copiar a vegades inventant coses que no van a cap lloc, i no cuiden les coses que sempre han funcionat.
Felicitats aquells que fa 100 anys ja van anar més enllà que molts!

Eduard Batlle ha dit...

Mar, ja veig que coincidim. A vegades, per les ganes de reinventar-se, no valorem prou els valors que ens fan únics. Molts indrets ja voldrien una marca tan internacionalment extesa com aquesta.