Nike juga amb els sentiments



Pau Gasol ja és una icona i Nike ho sap. Per això en treu rendiment i , ara, un altre anunci. Més enllà del bàsquet, com va passar amb la selecció espanyola a l'Eurocopa, toca tornar apel·lar els sentiments per posar més dosis de passió en l'esport. Arriben els Jocs Olímpics de la Xina i el millor jugador català de bàsquet de tots els temps parla d'identitat. En el fons no comercialitza res, ni ven marca, sinó ideologia pura i dura: ser español ya no es una excusa, es una responsabilidad.

No m'imagino aquest nou anunci de Nike a la inversa i que Pau Gasol pogués expressar el seu sentiment de catalanitat com a jugador de la roja. És impensable. I no seria comercial. I a Nike no li agradaria aquest missatge identitari. Tot i que Pau Gasol continuaria demostrant que és el millor jugador català de la història. I espanyol. I un dels millors de la NBA. Però, no. És com la sensació d'una derrota moral, fins i tot, ja sense ni tan sols pensar a competir.


Música / L'Estaca # Zebda

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Pau Gasol, quin gran botifler...

Anònim ha dit...

Exacte, com Nadal i tots els jugadors de la Selección. Quins botiflers tan grans.