Cada vegada més són els vídeos els qui guanyen la partida en els mitjans en línia. El poder de la imatge ha acabat siguent l'aposta dels diaris de referència al món a internet però també ho és la del periodisme ciutadà. Ja fa dos anys que Yahoo! es va apuntar a la tendència del periodisme ciutadà i uns dels canvis més espectaculars a la xarxa ha estat el del diari The Daily Telegraph, que per exemple, en l'edició d'aquest matí ja ha obert amb un vídeo sobre la victòria de Clinton a Indiana. Són els nous temps del poder de la imatge a la xarxa i la revolució del periodisme ciutadà, que sense ser professional, pot tenir les eines per convertir-se en informador puntual o temporal.
Sobre aquest dilema, ja ho va explicar encertadament Jonathan Landman, un dirigent de The New York Times, quan va explicar que la versió en línia d'aquest diari alguns aspectes de la integració multimèdia, i va indicar que qualsevol tipus de fre a integrar els continguts offline i online desparaeix quan periodistes i editors valoren que hi ha milions de lectors al web, "i també nombroses fonts d'informació a la xarxa, que generen una important competició en línia." També s'ha expressat en la mateixa línia Jeff Bewkes, conseller delegat de Time Warner, que ha admès que els models de negoci en la indústria dels mitjans estan patint una transformació espectacular amb les noves tecnologies.
I és evident que diaris i revistes s'han convertit gairebé en canals de televisió, integració d'informació i estratègies multimèdies... La línia tan prima que separa els mitjans es difumina i més quan comproves l'esclat mundial del periodisme ciutadà i que l'alfabetització digital ja és una gran realitat.
Música / Where Did You Sleep Last Night # Nirvana
PD: L'experiència recent de l'economista basc Juan Urrutia a Foixà.
Etiquetes de comentaris: Periodisme
Subscribe to:
Comentaris del missatge (Atom)
1 comentaris:
Bona i acurada reflexió. Salut!
Publica un comentari a l'entrada