Google: més que una gran marca



Google ha rebut el Premi Príncep d'Astúries de Comunicació i Humanitats 2008. Davant del debat que s'ha originat sobre si el cercador més famós del món mereixia aquesta distinció, em sembla positiva aquesta valoració, encara que té una connotació que no m'agrada: l'especulació que se li ha donat el guardó perquè Google posi el futur centre de recerca a l'Estat espanyol. A banda del reconeixement, Google s'ha convertit en una marca mundial perquè és un projecte global, amb un aspecte sensacional en els seus orígens: va sorgir de l'ambient universitari d'Stanford (a Palo Alto, Califòrnia), per això, la patent encara és de la universitat, i va tenir el suport acadèmic en els inicis. I és un gran símbol del que pretenen les universitats nord-americanes i que ara, a Europa, s'intenta aplicar a nivell general amb la filosofia del Procés de Bolonya. La fórmula és senzilla i pràctica, però necessita un panorama que l'impulsi: Estudiants + Universitat + Business Angels + Venture Capitals.

I Google ha trobat ingredients en aquesta gran Tercera Revolució Mundial (Digital, després de l'Agrícola i la Industrial) per una estratègia atrevida:

a) Enfocament cap a l'usuari, simplicitat i utilitat al 100%
b) Worldwide molt ràpid
c) Publicitat contextual
d) Molts productes gratuïts i pensats per a l'usuari i amb la complicitat de l'usuari
e) Neutralitat comunicativa

Per aquest motiu ha esdevingut l'entrada a internet més famosa del món, també s'ha convertit en la plana d'entrada i els usuaris ja no escriuen la URL a l'Explorer sinó que posen el nom a Google. El mateix passa a l'hora de buscar un restaurant, un hotel, contractar un treballador o tenir una reunió amb una empresa... poses el seu nom a Google i a buscar... Ara, però, ja no podem obviar el component comercial al planeta Google. I, per cert, guanyarà l'any vinent el mateix premi Apple?


Música / Luce # Elisa

PD: Lluís Maria de Puig, Joan Margall i Camil Ros s'atreveixen a fer el salt a Twitter.

PD2: Pendents d'Irlanda i del seu si o no a la UE.

PD3: M'agrada saber com li va a Catalunya en aquesta altra l'Eurocopa.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Referent a la PD del "salt a Twitter", dos dels tres que heu citat tenen les dades-comentaris-entrades protegides.
Em pregunto quina utilitat li dónen a Twitter?

oo

Anònim ha dit...

No tanta respallada a Google. El seu cosí Blooger (blogspot) utilitza adreces donades de baixa pels propis usuaris, per posar pàgines pornogràfiques.

Anònim ha dit...

Ets un pilota!.Ja trobava a faltar que parléssis del teu amiguet en Camil