Marca Ciutat Figueres 2008

Ponent: Jordi William Carnes

Conferència: Barcelona repensant el seu model

Lloc: Castell de Sant Ferran


- "Visc a Barcelona". La nova marca de la ciutat

- BCN té 7 milions de pernoctacions a l'any

- 22.000 persones arriben diàriament a BCN a través del port

- Impacte del turisme al Casc Antic: 45 milions de persones passen pel Portal de l'Àngel a BCN a l'any

- Reflexió actual: Ho fem bé? Ara el ciutadà és més exigent i més descregut i et diu "et votaré en funció del que m'ofereixis". És un canvi social important ("pago impostos, per tant, demano")

- 46 llengües és poden arribar a parlar ara mateix a les Rambles de BCN

- Adaptar-te als nous desafiaments

- Com em veig i com em veuen: Identitat local i identitat global

- Construir un nou paradigma econòmic. No podem ser una Venècia

- BCN ha ser un node a la xarxa de ciutats del món. Aquest és l'objectiu del 2020

- Crisi? Sí. Tenim ara un 5% menys de visitants, però els que venen gasten més

- La marca Barcelona no és la de només d'1,6 milions d'habitants

- Els executius nord-americans ens demanen camps de golf i si hi ha una bona interacció aquests poden ser a Sant Cugat

- Cal gestionar la marca amb els grans operadors


Música / Just The Way You Are # Diana Krall