La reputació d'una marca
Quina és la clau per obtenir una bona reputació? En l'economia global de mercat compten molt els mètodes que adopten i apliquen les grans empreses. Només cal veure les campanyes en contra que han patit multinacionals com McDonald's, per adonar-se que els ciutadans saben què i quan exigir a un imperi mundial. Ens referim a l'estil de govern, a l'ètica productiva (el sistema de producció), als drets humans (l'explotació del Tercer Món), les obligacions socials... És quan la ciutadana es planteja què adquireix i com li ha arribat a les seves mans. I tenim una premisa fonamental: les persones sempre castiguen a les empreses que tinguin un mal resultat operatiu.

Aquesta exposició em serveix per evidenciar quin grau de problema social està generant la vaga de metges a Catalunya. S'imaginen que passaria si el departament de Salut enlloc de ser una empresa pública fos privada? Salut no pot permetre dues vagues en només un mes. Ahir vaga i avui, més. I la responsabilitat social corporativa? I tenim raó a queixar-nos, perquè els ciutadans aportem la nostra contribució puntualment perquè això no passi.

No ens oblidem que la finalitat de qualsevol empresa és la de guanyar diners, perquè els seus propietaris (no cal confondre amb els dirigents; aquests es pensen que l'empresa és seva i és on s'equivoquen) el que volen són beneficis: des de qualsevol de Catalunya fins a la més remota de Nova Zelanda. I és una qüestió fonamental que s'han de tractar bé els treballadors i més en una era amb tanta competivitat. Els treballadors són el present i l'empresa que tracta amb respecte els seus empleats acaba tenint molt bons resultats a la llarg termini. En el fons, els treballadors són la base de la reputació de qualsevol companyia. I un govern o un departament, amb els funcionaris que arriba a tenir en global la Generalitat, no és una excepció. A més, no hi ha raonaments que es puguin disculpar perquè la crisi fa massa temps que dura.

En aquest inici de segle la política ha perdut ideologia i ha guanyat gestió, doncs ja que posen gestors a les conselleries, que aquests treballin per dur la companyia el més sanejada possible, amb la màxima responsabilitat social i no oblidin mai que, en el fons, està en joc la reputació del seu govern. O altrament dit, Catalunya. I amb el nostre país no es fan invents perquè tenim una marca que ha costat molts sacrificis humans de consolidar. I per tant, no s'accepten justificacions perquè en el segle XXI estem obligats a servir productes o serveis de la màxima qualitat.