L'altre sistema educatiu

Hi ha un altre sistema educatiu i és el que no surt als informes escolars. Hi ha més violència a les aules de la que es transmet a l'opinió pública? D'entrada, la reflexió és que va en augment. M'ho expressen un grup de professors catalans i m'ho confirma un estudiós del sistema educatiu de Ginebra, que no vol causar més alarma de la que ja existeix a Suïssa. El país més burgués d'Europa té una crisi educativa que ha deixat els professors trasbalsats. Les valoracions són que hi ha una proclama perquè torni la vella educació: o sigui, l'estricta, la dictatorial i la pragmàtica. Uns valors per contrarestar la immigració, la violència i la llibertat dels estudiants perquè una part del govern i una part de la societat està cansada d'aquest model.

Si a les aules es recull aquest comportament de violència i els mestres són els primers en detectar-ho és perquè el sistema està fallant. Dins les aules, perquè els mètodes han quedat desfasats i els nens necessiten més dinamisme, contacte amb l'exterior i menys pautes rígides. I fora les classes, perquè la societat genera un excés de violència i tensió només llevar-se els infants. I per què? Doncs segons els entesos, els nens aprenen més del què observen a la televisió que no de moltes lliçons a l'escola. Per tant, així estem: estigmatitzant el consumisme i la violència.

Música / Check Yes Or No # George Strait

2 comentaris:

Una mestra ha dit...

Algunes idees: si el que hi ha a dintre les aules no té res a veure amb el que hi ha a fora, alguna cosa falla en l'estructura del sistema. Si aprenen més amb la televisió que a l'escola, que fa la televisió fora de l'escola? Si la societat és una altra i les normes no serveixen, s'ha de pensar en un sistema educatiu diferent. Si els professionals no saben com fer anar els alumnes, necesiten formació específica i adeqüada, i consideració professional i social. Si els alumnes no troben en l'escola el que necessiten potser a algú no l'interessa que així sigui...

Anònim ha dit...

L'escola és una evidència que coarta la llibertat dels nostres fills en lloc de potenciar les seves habilitats. Més 30 alumnes en una aula reduïda és normal que al cap de dies, mesos i anys acabi per generar tenions en societats que cada vegada fomenten menys espais on evadir-nos sense anar a grans distàncies de casa.