Va ser ell qui va organitzar la primera trobada de blocaires de les comarques gironines. Quedem al restaurant Gran Muralla, davant la seva empresa, per fer-ne balanç i comentar el per què es va aventurar amb Internet i l'empresa que fa dos anys i mig va crear després de deixar Gas Natural. Del Beers&Blogs n'està satisfet "perquè va ser molt interessant" però els reptes són els de continuar apostant pel networking.
Gestor nascut a Figueres el 1967, però que hi va viure poc temps. Va passar per Salt, tot i que des dels 4 anys viu a Girona. Està en exedència de Gas Natural -va demanar-la de cinc anys- perquè es va cansar d'anar i venir de Barcelona amb tren i deixar la família de banda. Després d'uns anys va decidir aturar-se, dedicar-se a pensar durant mig any i al final va decidir ser freelance, abans de crear una empresa a Internet, "que era el que a mi m'agradava". I va apostar pels buscadors, la relevància i "la possibilitat de negoci". I va néixer altas-buscadores.com.
Té pocs clients a Girona, la majoria són d'arreu de l'Estat i, sobretot, de Sud-amèrica. El 90% li arriben a través del web. I el contracten per posicionar la seva marca entre els buscadors: especialment Google, que em destaca que a l'Estat és on aquesta companyia té més penetració del món. Parla del 98%. Mentre que en el segon país d'influència es troba entre el 70%. Yahoo i Ask.com són els altres grans portals de referència però que, a casa nostra, Google marca la diferència.
La seva SL comença a funcionar perquè cada vegada hi ha més clients que se estan més mentalitzats de la necessitat d'invertir per després "treure'n un millor rendiment". I ho sap perquè per això el contracte de l'Argentina, Mèxic, Xile, "que és dels països més avançats", Colòmbia... I, per exemple, el busquen els de Punta del Este, a l'Uruguai, perquè volen que les seves platges puguin ser més competitives a a la xarxa per rebre turistes nord-americans que habitualment es decanten pel Carib i el Brasil. I el perfil dels clients provenen en general del turisme i les immobiliàries, "dos sectors, que han vist que internet és una molt bona oportunitat".
Google l'acaba de seleccionar com a partner oficial de Google per fer formació sobre Google adwords. És un dels 14 d'arreu de l'Estat. És per explicar com es gestionen les campanyes d'anuncis a Google i com es pot rendibilitzar. Serà a la Cambra de Comerç de Girona. La competència publicitària a Internet va en augment i Google vol continuar marcant la referència. Google, precisament, té una referències "de 120 a 150 criteris" per decidir els criteris de rellevància. "Ara ja no és el factor determinant qui té més visites, sinó qui t'enllaci. Però és un de molts factors".
Des de fa dos anys l'apassionen els curses d'orientació a la muntanya i és un dels membres del Club Aligots de Girona. Parla relaxadament i amb calma "però sóc inquiet" de la natura mentre m'explica en què consisteix aquesta pràctica que, com passa amb internet, els països nòrdics són la referència. Mentre ho dibuixa en un paper penso en l'orientació que ha trobat a la seva professió, amb la família i el seu fill, i la muntanya. L'instint personal de, sense posar res a Google, decidir en què s'ha d'invertir en aquesta vida.
Música / Sultans of Swing # Dire Straits
PD: Girona ja viu el Temps de Flors. Són ja 54 anys.
PD2: Charles Saatchi aposta per una gran galeria mundial i virtual. Un pioner del segle XXI.
PD3: Mondo, una temptació més a Barcelona.
Etiquetes de comentaris: Interactuar, Municipals, Política
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada